Werkwijze

Werkwijze


Zo gaan we te werk


Maar het blijft natuurlijk maatwerk, waarbij uw wensen centraal staan!

Kennismaking & intakegesprek

Ik kom graag naar uw bedrijf of andere gewenste locatie, om te horen waarmee wij u van dienst kunnen zijn. 

Natuurlijk is uw informatie veilig bij ons. Het is erg belangrijk dat er een vertrouwensrelatie ontstaat om als team uw doel te verwezenlijken. 

Dit is de kennismaking en kost u helemaal niets. 

Bemiddelingsovereenkomst

We inventariseren alle belangrijke zaken rondom de verkoop van uw bedrijf en maken afspraken over onze aanpak. Vervolgens leggen we de gemaakte afspraken vast in een bemiddelingsovereenkomst.

6 feiten op een rij: 
  1. De opdracht tot bemiddeling wordt aangegaan voor een duur van 12 maanden.

  2. Bent u geen eigenaar van het pand? Dan bedraagt de verschuldigde courtage 5% van de verkoopprijs, dit heeft betrekking op roerende zaken en goodwill. 

  3. Ben u wel eigenaar van het pand? Dan bedraagt de verschuldigde courtage 1,5% over de onroerende zaken, roerende zaken en goodwill.

  4. In beide gevallen is een minimum courtage van € 4.000,- exclusief btw verschuldigd.

  5. Bij opdracht betaalt u € 475,- exclusief btw, als bijdrage voor de aanmaak- en dossierkosten (fotograaf - teksten schrijven - plaatsen op de website's). 

  6. De opdracht wordt verstrekt op basis van "no cure-no pay".
U bepaalt zelf of we uw bedrijf gaan aanbieden als “discrete verkoop” of dat we met alle toeters en bellen gaan vertellen dat uw schitterde bedrijf te koop is.

Verkocht

In deze fase verkopen wij uw horecabedrijf aan de juiste, nieuwe eigenaar. Hoe? Lees onderstaand welke stappen we hiervoor volgen.

De verkoop in 4 beknopte stappen: 
  1. Wij presenteren uw bedrijf binnen ons uitgebreide netwerk en op de verschillende media met aantrekkelijke foto's en teksten. 

  2. Geïnteresseerde, potentiële kopers melden zich bij ons. De bezichtigingen vinden plaats onder begeleiding van Fleuren Horecamakelaars. Wij houden u op de hoogte van de onderhandelingen en bespreken eventuele biedingen met u. 

  3. Is de verkoop een feit? Dan stellen we een koopovereenkomst op die getekend wordt door alle betrokken partijen. We zorgen dat alle gemaakte afspraken goed worden vastgelegd en spreken een moment van overdracht af.

  4. Bij de overdracht van uw bedrijf aan de nieuwe eigenaar wordt er door u beide een akte van levering ondertekend. Hierin staan de meterstanden en wordt aangegeven dat de inventaris en/of het pand in goede orde zijn ontvangen.
Bovenstaande stappen klinken wellicht eenvoudig, maar er komt veel kijken bij het proces van (ver)koop. Denk aan emoties, vergunningaanvragen, drank- en horecawet, financieringen, contracten, derde partijen, etc.  

Wij zijn pas tevreden als we een win-win situatie hebben gecreëerd, waarbij de koper met vertrouwen begint in de nieuwe onderneming en onze opdrachtgever, de koper, tevreden is met het resultaat. Dat blijft altijd een bijzonder moment, waarbij de bubbels passend zijn!
Share by: